TeMaNKu

Wednesday, February 23, 2011

BonGkar RahSia KaTa2 WaNita

salam semua..ari nie den nk bg tip yg brguna pada para jejaka sekalian…setiap kata2 wanita mempunyai rahsia tersendiri..Rahsia ini mungkin amat berguna utk kaum lelaki dlm mengenali pasangan mereka. Perkataan2 yg selalu digunakan oleh wanita hari ini. Jom kita selongkar rahsia disebalik kata2 wanita.


FINE
Perkataan ini digunakan wanita utk hentikan pergaduhan, lebih2 lg bila dia rasa dia yg betul dan anda kena diam..

5 MINIT
Ini sebenarnya lebih kurang setengah jam.

TAKDE APA-APA
Ada sesuatu hal yg anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan wanita yg inginkan anda berputar-putar kat dlm mcm mesin pengisar. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yg akan bertahan selama '5 MINIT' dan diakhiri dgn 'FINE'.

PERGILAH!
satu cabaran yang akan membuat si wanita menjadi marah dgn 'TAKDE APA-APA' dan diakhiri dengan 'FINE'. PERGILAH bermakna 'mengalah'@'buat je la apa yg awak nak sebab saya tak kisah'.

MENGELUH KUAT
Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yg sering disalah anggap oleh kaum lelaki. 'MENGELUH KUAT' bermakna dia merasakan anda adalah seorang yg bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai 'TAKDE APA-APA'.


MENGELUH PERLAHAN
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. 'MENGELUH PERLAHAN' membawa maksud yg dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jgn buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas.

OK LAH
Ini adalah kenyataan yg paling merbahaya seorang wanita boleh buat kepada lelaki. 'OK LAH' bermakna dia ingin berfikir pnjng sblm dia membalas terhadap perbuatan anda yg telah menyakitkan hatinya. 'OK LAH' selalunya digunakan dgn 'FINE'.

BUAT LAH
Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yg besar.

TOLONGLAH
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang wanita memberi anda peluang utk mengeluarkan sebarang alasan@sebab di atas apa yg telah anda lakukan.

TERIMA KASIH
Sorg wanita mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK
Berbeza dr 'TERIMA KASIH'. Sorg wanita akan menggunakan ini bila dia dah terlampau marah pd anda. Ini menunjukkan yg anda telah menyinggung perasaannya

4 comments:

  1. haha bgos yti :) ang ptt bc Camne nk buat lesen B-Full? HAHA sesuai sgttt..

    ReplyDelete
  2. rara-kuang ajor..tboh kang..aku de lesen kete api kot..;p

    ReplyDelete

awek cun @ ensem boy kata..: