TeMaNKu

Friday, February 18, 2011

TiaDa JoDoH



selamat mlm semua nie entry psl xde jodoh.meh kita sma2 renungankn pe itu istilah ‘tiada jodoh’ jika kita sama-sama teliti sebenarnya terkandung 3 perkara penting yang perlu difahami:

1. Hikmah pengajaran
Kerana manusia tidak sepanjang masa melakukan keputusan dengan tepat dan betul. Maka kesilapan yang dilakukan sudah pasti akan menunjukkan hikmah terhadap apa yang telah dilakukan agar dapat menjadi panduan pada masa yang lain.

2. Asbab bertemu jodoh
Perpisahan dalam perhubungan berkemungkinan Allah akan menggantikan dengan insan yang lebih baik, walaupun pasangan yang sudah bersama kita, dapat kita rasakan adalah yang terbaik. Namun perpisahan juga mampu menjadi asbab untuk bertemu insan yang lebih baik dalam mencinta diri anda.

3. Takdir
Inilah yang menjadi kenyataan penting yang perlu dihadapi dengan hati yang lapang. Pertemuan dan perpisahan adalah lumrah kehidupan yang perlu diterima. Mungkin anda pernah bercinta bagai nak rak, bertunang dan kemudian berkahwin untuk satu tempoh tertentu namun andai takdir Allah untuk berlaku perpisahan untuk pertemuan yang seterusnya maka hanya hati yang perlu menerima dengan redha.

p/s;klu xde jdoh 2 tema la jer la ngn ati yg trbuka.mngkin dia bkn yg trbaek tok kita..xsalah kn jd kwn jer..;)

No comments:

Post a Comment

awek cun @ ensem boy kata..: