TeMaNKu

Monday, February 21, 2011

CiNta X SemESTinYA MEmiLiki



Salam semua,selamat pg(^_^) curi2 msa buka blog...hehehe..bos xmai g so,leh ar buka jap..;)ari nie entry den psl cinta yg xkesampaian sbb rmai sngt ptus cinta skrng nie..emm..begi2 pedih sekali jika ianya trjadi pd seseorng..hehe..sowi brckap dr pngalaman sndri okeh!..jatuh cinta mmg perkara yg trindah lam idop seseorng..tp ianya akn mnjadi sebaliknya lau xdisambut..dh2 meh kita layan blog den nie..

Ya Allah jika si dia adalah yang terbaik untuk dunia dan akhiratku, maka kekalkanlah hubungan kami, dan hubungkan kami dengan ikatan perkahwinan, dan biarlah ianya berkekalan..selama-lamanya..Insyaallah..
Jika sebaliknya ya Allah, maka pisahkanlah kami, dan hubungkanlah kami dengan ikatan persahabatan tanpa aku merasa sedih....Aminn


Masa hangat bercinta semuanya terasa begitu indah sekali kan? Tapi bila cinta berakhir . Maka bermula episod duka baru dlm hidup seseorng. Segala kasih syg yg pernah diberikan bertukar menjadi benci sekelip mata. Paling nyata akan terkeluar perasaan menyesal atas segalanya. Menyesalnya mengenali si dia...Menyesalnya menyintai si dia..Betapa sia-sianya cintaku pada si dia...dan sebagainya.
Jarang kita dngr org yg bersyukur apabila ditakdirkan perpisahan itu berlaku. Tetap terasa bahagia walaupun berpisah. Kalau ada mungkin kurang. Hehe(1 lam 100).. Tapi pernah x sedetik kita berfikir. Bahawa terdapat seribu hikmah perpisahan?? Mungkin hikmah perpisahan ini makin mendewasakan kita? Mungkin juga perpisahan ni bakal menemukan kita dgn cinta yang lebih indah?(hrp2 cm 2 la yer)mngkin dia bukan yg trbaik tok kita..
Rasanya x perlu kita rasa menyesal@ terlalu bersedih di atas perpisahan yg berlaku. Krn cinta yg sejati tak semestinya memiliki. Sekadar melihat si dia yg pernah kita sayangi berbahagia juga mampu membuat kita gembira. Dan kita juga perlu berusaha mencari kebahagiaan milik diri kita sendiri. x perlu ada dengki @ mendoakan si dia menderita, x bahagia @semua yg buruk. Segala perasaan benci, berdendam hanya membuatkan hati kita tidak tenang dan xbhgialam hidop ini.redhakn jer la walaupon pedih..ajar diri utk menerima hakikat..
Jln terbaik lepaskanlah si dia dgn ikhlas. Jika benar sudah termaktub di loh mahfuz bahawa jodohmu dgn si dia. Walau ke hujung dunia sekalipun, akan ketemu jua. Tapi kalau sudah bukan jodoh berdua, usaha mana pun takkkan berhasil. So, cubalah melihat ke hadapan. Krn kadang2 bila kita terlampau mengejar bahagia yg x mungkin kita dpt. Sehingga kita x terlihat kebahagiaan yg sudah lama berada di depan mata.


P/S: CINTA sejati adalah saat kau dapat merelakan CINTA itu bahagia, bukan untuk mendapatkannya..;)

No comments:

Post a Comment

awek cun @ ensem boy kata..: