TeMaNKu

Tuesday, February 22, 2011

MeNyEru KiTa 5 KaLi SeTiaP Hari

siapa yg menyeru kita 5 kali setiap ari selain azan..??
salam semua..ble bca jer tajuk post ari nie korang msty trtnye2 kn..?agak seram gak disitu..siapa ye..?jawapannyer ialah KUBUR di nama tmpt kita semua akn disimpan sblm akhirat..

KUBUR SETIAP HARI MENYERU MANUSIA SEBANYAk LIMA KALI;

1. Aku rumah yang terpencil, Maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap, Maka teranglah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, Maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, Maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, Maka banyaklah bacaan "Laa ilaha illallah,Muhammadur Rasulullah",supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

No comments:

Post a Comment

awek cun @ ensem boy kata..: