TeMaNKu

Tuesday, March 1, 2011

7C yG LeLaki Benci

7C yg blh menyebabkan lelaki hilang minat@benci kpd sesorg wanita dr Datuk Dr Fadzilah Kamsah..;)

1. Comot
Terdapat wanita yg cantik tetapi comot. Comot yang dimaksudkan ini blh melibatkan wajah seseorang wanita itu, penampilannya yg selekeh,kerja yg dilakukannya serta tindak-tanduknya.

2.Cerewet
Kata ulama hati wanita terletak dimulutnya.Wanita perlu mengawal perckpannya.

3. Cemburu
Cemburu perlu dlm sesuatu hubungan. Tetapi wanita yang terlampau cemburu sehingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kpd perhubungan mereka. Ini memandangkan lelaki akan merasakan diri mereka x dipercayai.

4. Cuai
Kebiasaan lelaki x suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia melibatkan masa. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam tiga tetapi pada masa yang ditetapkan isteri masih sibuk bersiap,ini akan membuat mereka benci krn situasi itu.

5. Celupar
Menurut Dr. Fadzilah, wanita yang cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar.

6. Cabul
Cabul di sini membawa maksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu langsung x ada malu. Misalnya bergaul bebas dgn lelaki-lelaki yg bkn muhrimnya tanpa menghiraukn batas pergaulan itu.

7. Cabar
Lelaki mempunyai ego mereka yg tersendiri. Oleh itu mereka sxuka dicabar terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar lelaki x rasa tercabar. Misalnya men-cabar dgn kata2 seperti, "saya cabar awak....."

No comments:

Post a Comment

awek cun @ ensem boy kata..: